انتخابات

 وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در دولت سیزدهم ۷۵ اقدام جدید در این وزارتخانه انجام شد که یکی از آن ها این بوده که تخصیص اعتبارات به جامعه دانشگاهی و دانشگاه ها همیشه بالای ۱۰۰ درصد بوده است.

 ۷۵ اقدام جدید در وزارت علوم دولت سیزدهم انجام شد

به گزارش قدس خراسان، محمد علی زلفی گل شنبه شب در پیامی که به صورت ویدیو کلیپ در مراسم روایت خدمات شهید سید ابراهیم رئیسی در حوزه علمی و دانشگاهی در سالن دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد پخش شد، افزود: در دولت سیزدهم اعتبارات برای دانشگاه های خراسان بزرگ معمولا سالانه بین ۱۱۰ تا ۱۱۵ درصد تخصیص پیدا کرده است و حمایت های مادی و معنوی رییس جمهور از اعضای هیات علمی در این مدت قابل توجه بود.

وی ادامه داد: نگاه شهید آیت الله رییسی به حوزه دانشگاه، علم و فناوری و نوآوری نگاهی ویژه بود و برای تصمیم سازی و تصمیم‌گیری بر مشورت با دانشگاهیان و نخبگان تاکید داشت تا تصمیمات کارشناسی شده و با کمترین تبعات منفی باشد و در طی دوران ریاست جمهوری خود در جلسات مختلف با جامعه دانشگاهی شرکت می کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری ۱۱ سال بود که تشکیل نشده بود اما در دوران ریاست جمهوری شهید آیت الله رییسی ۲ بار جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل شد و وی شخصا در هر ۲ جلسه حضور پیدا کرد که مصوبات کلیدی این جلسات «تصویب پژوهشگران مستقل»، «برگزاری کنکور الکترونیک» و «اختصاص پژوهانه ویژه به دانشمندان مرجع بین المللی و مرجع ملی» بود.

دکتر زلفی گل افزود: یکی دیگر از ویژگی های که نشان میداد شهید آیت الله رییسی برای جامعه نخبگانی و دانشگاهی ارزش ویژه ای قایل است، جلسات مکرر شورای عالی انقلاب فرهنگی بود با حضور این شهید بزرگوار تشکیل شد، تعداد این جلسات در دولت سیزدهم با دوره های قبلی قابل مقایسه نیست.

وی ادامه داد: شهید آیت الله رییسی به خراسان رضوی، شمالی، جنوبی نیز نگاه ویژه داشت و همیشه پیگیر وضعیت دانشگاه فردوسی مشهد بود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شهادت شهید جمهور برای کشور بسیار سنگین بود چرا که وی فردی جامع الاطراف بود که به واسطه ویژگی های منحصر به فرد خود همه گروه ها و سلایق سیاسی با هویت های مختلف می توانستند زیر این چتر جمع شوند و به کشور خدمت رسانی داشته باشند.

دکتر زلفی گل افزود: تقوای سیاسی از جمله ویژگی های منحصر به فرد شهید جمهور بود چرا که وی هیچ گاه برای رسیدن به اهداف خود در امور اجرایی یا رقابت های سیاسی، ادب، اخلاق، وجدان و انصاف را رها نکرد و حاضر نبود تا به هر قیمتی در رقابت های سیاسی به پیروزی برسد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که شهید آیت الله رییسی در مناظرات انتخاباتی و بعد از پیروزی در مصدر ریاست جمهوری هیچگاه حاضر نشد مدیران اجرایی قبلی را محکوم کند، گفت: در میدان اجرا هم هیچگاه تصمیماتی اتخاذ نکرد که عوام گرایانه باشد و همیشه بر تصمیم گیری بر اساس منافع ملی و منافع مردم تاکید داشت.

وی ادامه داد: باید باور داشته باشیم که مدیریت مثل مشعل المپیک است، لذا ما مکلف هستیم تا زمانی که مسولیت اجرایی را بر عهده داریم با رعایت اصول کارشناسی و پژوهشی کارها و وظایف خود را به نحو احسن انجام دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.